دندان شیری: وب سایت دکتر هدی شمس الدین

پیشگیری بهتر از درمان: فلوراید تراپی

پیشگیری بهتر از درمان: فلوراید تراپی

استفاده از روش های پیشگیری از پوسیدگی دندان و مقاوم سازی (فلوراید تراپی و فیشورسیلانت) کمک زیادی به سلامت و افزایش طول عمر دندان های کودک شما خواهد کرد.

در فلوراید تراپی دندان های کودک در تماس با محلول مخصوصی از فلوراید قرار می گیرد. این کار سبب ترکیب فلوراید با مینای دندان شده و افزایش قابل توجه مقاومت دندان را در مقابل پوسیدگی به همراه خواهد داشت. در کودکی که پوسیدگی دندانی دارد، استفاده از فلوراید سبب کاهش سرعت پیشرفت پوسیدگی خواهد شد.

این امر خصوصا در کودکان کم سن‌و‌سال‌تر که به دلیل سن پایین آمادگی پذیرش درمان‌های دندانپزشکی پیشرفته را ندارند، بسیار حائز اهمیت است. چرا که با تکرار درمان فلوراید می‌توان پیشرفت پوسیدگی را تا زمان بزرگتر شدن کودک و همکاری او جهت درمان به تاخیر انداخت. بسته به شدت پوسیدگی، دندانپزشک درمان با فلوراید را با فواصل سه ماهه، شش ماهه و یا یکساله پیشنهاد خواهد کرد. هرچه پوسیدگی‌ها بیشتر باشد، فواصل درمان با فلوراید کوتاه‌تر خواهد بود.

 

مزیت فلوراید تراپی برای دندان‌های سالم

حتی اگر دندانهای کودک شما عاری از پوسیدگی می باشد، او را مزایای این ماده معجزه‌آسا محروم نکنید. فلوراید حتی در تماس یا دندان های سالم، وارد ساختار دندان شده و سبب ایجاد دندانی مستحکم‌تر و مقاوم‌تر برای کودک خواهد شد.

 

دکتر هدی شمس‌الدین

متخصص دندانپزشکی کودکان و نوجوانان

تگ ها: فلوراید تراپی فلوراید پیشگیری بهتر از درمان
اشتراک‌گذاری:
۴۰

نظرات (۰)

نظر بدهید