دندان شیری: وب سایت دکتر هدی شمس الدین

چرا توجه به سلامت دندان‌های شیری اهمیت زیادی دارد؟

چرا توجه به سلامت دندان‌های شیری اهمیت زیادی دارد؟

دندانهای شیری به هزار و یک دلیل اهمیت زیادی دارند و سلامت دندانهای دایمی آینده و حتی رشد کودکتان بستگی به آنها دارد. یادتان باشد هر یک از دندان‌های شیری حدود ۶ سال در دهان کودک باقی می‌مانند. بروز مشکل در این دندان‌های عوارض زیادی به همراه دارد که برخی از آ‌ن‌ها به این شرحند:

گسترش عفونت به دیگر نقاط بدن
اگر فرزندتان دچار گلودرد یا گوش‌درد بشود فورا برای درمان کودک عزیزتان اقدام می‌کنید. پوسیدگی دندان نیز، درست مانند مشکلات گفته شده به معنی وجود یک کانون عفونی در دهان کودک است. پوسیدگی دندان‌های شیری موجب ایجاد درد و عفونت شده و بعضا گسترش این عفونتها به سایر نقاط بدن صدمات جبران ناپذیری را به کودک و خانواده وارد می‌کند.

مشکل در تغذیه
کودک با دندانهای شیری خراب به راحتی نمی تواند از تمام مواد غذایی استفاده کند و جویدن برایش دردناک و طاقت‌فرسا خواهد بود. اهمیت این مساله به ویژه در خردسالان و در سن رشد روشن است.

به هم ریختن دندان‌های دایمی
دندانهای شیری را می‌توان راهنمای رویش دندان‌های دایمی دانست. زود از دست رفتن دندانهای شیری بدون انجام اقدامات تخصصی برای حفظ فضای آن‌ها موجب به هم ریختن نظم و شلوغی در دندانهای جایگزین دایمی در آینده خواهد شد. ضمنا بسیاری از مشکلات مربوط به نامرتبی دندان‌ها در سنین پایین، با هزینه کمتر و دوره درمان کوتاه‌تر قابل درمان‌اند.

کاهش اعتماد به نفس کودک
پوسیدگی و ظاهر نازیبای دندان موجب کاهش اعتماد به نفس شده و سبب می‌شود که کودک گوشه‌گیر و خجالتی شود.

 

دکتر هدی شمس‌الدین

متخصص دندانپزشکی کودکان و نوجوانان

تگ ها: اعتماد به نفس کودک ظاهر زیبا نامرتبی دندان‌ها
اشتراک‌گذاری:
۲۷

نظرات (۰)

نظر بدهید